دیجیتال مارکتینگ

ساخت وبلاگ

ویژگی های مهم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاهی الکترونیکی از حساسیت های بیشتری نسبت به سایر انواع سایت برخوردار است. چون در این روش بازاریابی اینترنتی با مشتریانی سر و کار دارید که هر یک روحیات و سلایق مختلفی دارند. علاوه براین، شما با آنها به صورت مستقیم تعامل ندارید و در نتیجه نمی تواند با صحبت کردن و شرح دادن مشتری را به خرید متقاعد نمایید.
به عبارت دیگر، تمام مراحل ساخت سایت فروشگاهی باید به گونه ای انجام شود که ترفندها و هنر یک بازاریاب در تمام بخش های آن جای گرفته باشد. از جمله ویژگی های مهم در طراحی وب سایت فروشگاهی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دقت در طراحی ظاهر سایت

اولین چیزی که باعث میشود تا به سمت ویترین و داخل یک فروشگاه یا مغازه جذب شوید، ظاهر و زیبایی و نظم ظاهری آن می باشد. از آنجا که سایت های فروشگاهی به شدت در حال رشد می باشند، در نتیجه باید ظاهر آن را کاملا حرفه ای طراحی کنید.
شناسایی مشتریان و مخاطبان اصلی سایت و نوع فرهنگ و سلیقه و همچنین گروه سنی آنها همگی می توانند در انتخاب قالب و ظاهر سایت موثر باشد. به همین خاطر است که مساله طراحی تجربه کاربری UX و همچنین طراحی رابط کاربری UI در چند سال اخیر به مهم ترین کارها در طراحی سایت حرفه ای تبدیل شده اند.
نوع رنگ، فونت، ساختار کلی صفحات سایت، نوع آیکن ها و المان های بصری روی سایت همگی باید بر اساس اصول روانشناسی انتخاب و به کار برده شوند. در نهایت دقت به این موارد باعث میشود تا با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی کاربران به مشتریان بالقوه تبدیل شوند.

ساخت سایت فروشگاهی بدون پیچیدگی

سایت های فروشگاهی برخلاف سایر سایت ها از تعداد صفحات زیادی برخوردار هستند. در نتیجه پیچیدگی زیادی در آنها به چشم میخورد و ممکن است منجر به گیج شدن کاربر گردد. افراد حرفه ای در طراحی سایت هنر و تجربه خود را با طراحی سایت های ساده و بدون هرگونه پیچیدگی به نمایش می گذارند.
هیچ وقت نباید فراموش کرد که تمام افراد جامعه با روال خرید اینترنتی آشنا نمی باشند و در نتیجه باید فرآیند خرید را تا حد امکان ساده طراحی کرد.

نمایش صحیح محصولات

با طراحی سایت فروشگاهی در واقع شما قصد دارید محصولاتتان را در ویترینی جدید به نمایش بگذارید. در نتیجه باید بتوانید علاوه بر استفاده از تصاویر با کیفیت و حرفه ای، نظم و انسجام صفحه را حفظ کنید. قرار دادن توضیحات برای هر محصول، قیمت، ویژگی های ظاهری و مهمی که کاربران به آن نیاز دارند و همچنین وجود یا عدم وجود گارانتی برای آن باید برای هر محصول مشخص باشد.

دقت در المان های صفحه اول سایت

مهم ترین صفحه در طراحی سایت فروشگاه، صفحه اول آن می باشد. در این صفحه باید بتوانید جشنواره ها و تخفیف های ویژه را به درستی اطلاع رسانی کنید. صرف زمان برای بالا بردن میزان جذابیت و خلاقانه بودن این صفحه می تواند به شدت در افزایش فروش شما موثر باشد.

نمایش امنیت و قابلیت اعتماد سایت

خرید اینترنتی برای همه با نوعی عدم اطمینان همراه است و این شما هستید که باید اعتماد را در آنها بوجود آورید. قرار دادن بخش هایی به عنوان اطلاعات تماس و آدرس و همچنین نماد اعتماد الکترونیکی از جمله راه های مناسب در این زمینه به شمار می روند.

سرعت بهینه سایت

در خرید سایت فروشگاهی دقت داشته باشید که نمونه هایی را خریداری کنید که سرعت مطلوبی داشته باشند. افزایش تعداد محصوات و بارگذاری عکس های با کیفیت به مرور منجر به کندی سایت می گردد. در نتیجه باید به این مساله دقت زیادی داشته باشید و علت اصلی هرگونه افت سرعت سایت را بررسی نمایید.

دیجیتال مارکتینگ...
ما را در سایت دیجیتال مارکتینگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا سیاح sorinet بازدید : 222 تاريخ : شنبه 8 خرداد 1400 ساعت: 16:22